I lund spårar man inte

Eller? Sitter för tillfället i Jacobs otroligt fina lägenhet. Lägenheter har en tendens att bli fina om man har en känsla för stil och inredning. Tavlor som heter "Svan i vass" och glasunderlägg från Svenskt Tenn. Jacob har gått till skolan, men fick precis ett sms om att han är på väg tillbaka igen för han glömde nått. Innan han gick på riktigt förut så kom han tillbaka tre gånger för att han hade gömt grejer eller skulle byta jacka. Inte så organiserad kille, han skippade dessutom sitt styrelsemöte imorse för "vi försov oss och det säger du ikväll också"
Igår va vi på Kalmars nation och åt candlelight dinner. Det va gött. Sen kom det några om känner Jacobs kursare och satte sig med oss och en ville dra med oss hem till honom för att spela anden i glaset...han va en väldigt spårad man. Fast i Lund spårar man inte, eller man säger iallafall inte att man ska spåra, man har liksom inget ord för det.. Dessutom kör man lambo och bästa bordet för det fick aldrig folk som inte kommer från stockholm göra under sin gymnasietid.
07.20 igår morse mötte jag upp Marcus på tåget så åkte vi till fridhem som är ett hem för koko människor. Marcus skulle söka in. Alla gick runt och gjorde knäppa övningar med varandra och stog och skrek saker som "Hercules" och "du är död!" Så hängde jag lite med Kerstin och Isabel medans jag väntade på Marcus och Magnus som sökte. Skåne är väldigt fint också, vi åkte runt med bilen bland alla fält och spelade powerballader. Fridhem ligger i svalöv så när jag blev uttråkad tänkte jag att jag ger mig ut på stan för att shoppa lite. Dom hade ett Ica, en bank, ettbibliotek, ett kommunhus och en vårdcentral/apotek. Så jag fick shoppa på apoteket. När vi sen kom tillbaka till lund kändes det plötsligt inte så litet längre.
Jag mötte upp David och vi drack kaffe/te på en liten uteservering på en liten innegård i solen. Mys.
Sen träffade vi Jacob och fick the grand tour och sen kalmar.
Första dagen i Lund satt jag och David och "picknickade" i botaniska trädgården, sen skulle vi kolla film men vi somnade. Roudtripen ner va en fröjd också. Marcs kör väldigt stabild och väääldigt fort samt olagligt. Men det gick ju bra trots att ibland: "Saki ta ratten jag ska bara byta om"Jahap.
Idag är planen väldigt lös. Det öser ner över Lund, jag går nog ut och äter lunch med David och ikväll ska jag hem till SIRI och äta middag!!! Yeeees. Sen ska jag nog ut på nån nation västgöta typ.
See ya!

Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0