I Lund spårar man inte pt.2

Skulle ta en liten snabb dusch men blev ett bad. Klädde av min naken och märkte att man ser in ganska mycket från andras fönster/ballar. Kutade in i duschen som blev ett bad. Använde hans coconut handtvål till kroppen för den luktar så gott. När jag kom ut hade regnet avtagit och David och jag bestämde oss för att ge oss ut på stan för att äta lunch, Magnus följde med för att fördriva tidens tills hans tåg mot stckholm skulle gå.

Jag klädde på mig och gled ut ur byggnaden utan att ens tänka på att enda gången jag gått dit va mitt i natten, natten innan. Så vandrade jag därifrån utan att ens memorera avrt jag skulle tillbaka sen och gick mot ett håll som va väldigt löst. GPSen på mobilen gav mig inte så mycket då det mest va massa höga bygnader överallt. Så där vandrade jag omkring i typ 10 minuter för att ta mig ut ur själva området. Hittade en busshållsplats och innan jag hunnit lista ut hur man betalar en biljett eller vilken buss jag ska ta rullade en grön buss in på hållplatsen. Jag bestämde mig för att fråga chauförren och han öppnade dörrarna och jag, super trevligt: "Ursäkta mig kan jag åka denna buss om jag ska in till sjäva stadsk..." Då stänger han dörrarna på mig så jag kläms och måste ta ett setg bak för att rädda mig sjäv. FUCK YOU SKÅNETRAFIKEN! Sen träffade jag en snäll tant som hjälpte mig med allt. Tron på människan återvände.

Mötte D och M och vrålhungriga skulle vi hitta en thai, den va stängd så vi tog första "bästa" thai vi gick förbi. Den va vidrig, fönstret hade plexiglas och halva menyn va felstavad. Efter vi hade beställt insåg vi att salladsbuffen va en skål med isbergsallad och "dryckan" man fick till var blandsaft. Vi skrattade så i grät. Maten kom ut och den va inte jätte vidrig men itne heller supergod.

Efter det gick vi omkring lite jag köpte en kopp som jag hade sagit vad om innan. Sen vinkade vi av Mangan vid tåget och jag sa hejdå till David och Johanna som hade anslutit. så började vandringen hem, tog fram GPSen och denberättade att det skulle ta 23 minuter att promenera hem. Yes bekvämt, mysigt och bra. 40 frustrerande minuter senare hittade jag Jacobs byggnad. Gled in bytte om och drog hem till Siri.

Siri bor heeelt underbart fint, en stor maffig gammal byggnad, höga tag, rymligt trevligt. Vi lagade mat, catchade up och skvallrade. VÄRT! I riktig Lund anda tog vi cykeln till stället vi skulle till, Siri skjutsade och det gick bra! VGs va fullt och utanför mötte vi upp Jacob och lite av hans vänner för att åka till en annan nation. Siri och jag bestämde oss dock för att åka förbi ett ställe som heter Mynta för att hänga med Marcus och Fredrik ett tag. Huur mysigt som helst att ha gänget samlat. Sen drog vi till nationen och festade student style, alltså totalspåra! Bugg med jacob och han ville köra alla lyft och avancerade kast haha. När det stängde där drog jag tillbaka och mötte Marcus och Fredrik men dom skulle hem så jag vandrade. Skulle gå över kyrkogården och ringde massa människor för sällskap. Men när ingen respondade så tog jag en taxi haha.

Vaknade nästa morgon av att Jacon skulle på nått möte, somnade om, vaknade igen av att han kom hem. Så var det dags för vår sista stund innan jag blev hämtad av Marcus för att åka mot Stockholm igen. Resan hem var kul...det är aldrig lika kul att åka hem från nånstans än att åka dit, åka hem vill man ju bara komma hem. Men vi lyssnade på hög musik och sjöng, körde lite vilse för att hitta en bensinmack då bilen pep att den snart va slut och pratade om livet och ingenting. Marcus släppte av mg och resan var officiellt slut.

Detta va en resa jag behövde. Nu kan jag leva på alla dessa möten med vännerna jag träffat som jag saknar och egentligen behöver mer än några gånger per år. Känns dumt att ni bor så långt bort alla fina, men nu ska jag leva på detta tills ni kommer tillbaka till stockholm och förgyller min vardag! LOVELOVELOVE!!!

Over n out.


Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0