Sen då?

Snar är ännu ett läsår över och jag har längtat så mycket efter att få komma bort så jag helt glömt bort att faktiskt reflektera över nuet och hur inget kommer vara sig likt när jag kommer tillbaka i slutet på sommaren. Jag tycker inte om förändringar så mycket och jag tycker det är skönt att veta vad man ska göra och vart alla är etc. Den säkerheten och alla människor som funnits här detta år kanske inte alls kommer finnas med i bilden till hösten. Jag tänker på alla dom människor man träffat och umgåtts med som är utbytesstudenter som ska åka hem och fortsätta deras liv. Det gör mig ledsen att tänka att man träffat så många coola människor som man kanske aldrig mer kommer att träffa i hela sitt liv. Vissa vänner som man haft kankse också kommer försvinna, åka iväg eller så. Om 4 veckor åker jag och då förändras allt. Varje gång jag har åkt bort detta lärår har varit en kul grej och "skönt att komma bort" och varje gång jag kommit hem så har jag tänk tillbaka till verkligheten och jag har vetat exakt hur den verkligheten har sett ut. Ibland har jag tyckt att den varit tråkig men den har varit säker. När jag i augusti kommer komma hem till verkligheten så vet jag inte hur verkligheten ser ut. Jag antar att det är så livet är, man har varit med om detta flera flera gånger. Träffat människor som har försvunnit ur ens liv och i bästa fall är någon vars status update man får upp när man loggar in på facebook. Jag vet ungefär vad jag kan vänta mig till efter sommaren och hösten men sen då? Livet kom nog ikapp mig när lite grejer jag beställt från ett universitet i usa låg på hallgolvet. Ibland känns det som att man kommer missa saker om man inte stannar, men alla säger att man missar saker om man inte åker. Hur kommer det sig??

Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0