Torsdag

08.10 Vaknar av att Christoffer smsar och berättar att vi börjar 08.30
08.45 På väg till tåget med frukost i handen
09.50 Vandrar in försent på föreläsningen om kriminalvård
11.30 Lunch, matlåda(!) och skvaller 12.30 Mera kriminalvård
16.00 Får sluta tidigare, går till bokanhandeln, huset och sen till teatern 16.45 Anländer till teater påfågeln, installerar mig och lallar runt lite. Försöker hjälpa Jonas och Johannes med ljudet, står och ser söt ut.
17.30 Måste åka till Teater Accent för att hämta en cdspelare, harar en burgare on the go fetchar en city och springer in i Magnus. "Jag har startat ett produktionsbolag, vill verkligen prata med dig, jag ringer dig!"
17.50 Kommer till Teatern, cd spelaren möter inte våra behov. Jonas blir stressad "vi får stryka mitt mim nummer" Vi löser ljudproblemet.
18.15 Installerar mig i kassan och börjar sälja biljetter.
19.00 Föreställningen börjar och jag gråter för att det är kul och för att det är fint. "Gurgel Pettersson"
19.40 Paus. Jag går igenom koreografin med alla, märker att ingen kan den och inser att jag måste hoppa in i dansnummret för att rädda det. Lånar scenkläder av Jonas: Mjukisbyxor så jag slipper visa muffen.
20.00 Andra akten börjar, den är lika bra!
20.40 Dansnummret presenteras och jag springer genom logen för att hinna ut på scen. Satsar hårt i gran scheten (????) vilket Amanda inte gör. Landar på Amanda. Publiktack!
21.00 Samling med ensembeln blir tilldelad att svabba scenen. Får smeknamnet svabbi. Hög på adrenalin, driver runt drar skämt.
22.00 Vi släcker och låser teatern, vid tunnelbanan skiljs vi åt med skratt.
22.19 Sätter mig på tåget hem, utmattad. 22.50 Kommer hem och Gladiator visas på tv. Kommer ihåg när vi va små och mamma va tvungen att resa bort och vi va själva hemma. Vi tog alla kuddar och täcken i hela huset och la dom + oss under bordet och kollade på Gladiator <3 ca: 8+10 år gamla!

Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0