bad date

Jag dejtade en gång en mytoman. Till en början verkade han så cool när han berättade om alla han kände och allt han hade och allt han gjorde. Han verkade vara den perfekta kontakten att ha. Dessutom var han väldigt snäll och uppfostrad. Varje gång vi var ute presenterade han mig för alla han kände, tjejer som killar och han såg till att jag hade det trevligt hela tiden. Sakta men säkert började jag förstå att allt han sa kanske inte var helt sant. Jag tror att han tog en situation och överdrev den så det skulle låta som världens grej. Ex. "Jag har ett gratis drinkbord i vipen på det stället" = En kompis skrev upp mig på listan till det stället. Eller "Jag jobbar som programmerare" = Jag jobbar inom telemarketing men vi använder ett speciellt program när vi knappar in kunderna."

Jag tror att det tyder på osäkerhet...han trodde väl att jag skulle gilla honom mer om han hade massa saker eller kände massa människor. Dessutom tror jag att han ville vara lite häftigare än vad han egentligen är. Till och med nu när han vet att jag inte är intresserad så drar han till med sånna historier när vi stöter på varandra bara för att verka häftigare för att "vinna".

Denna kille var dessutom väldigt bra på att trycka ned mig och det jag gjorde för att må bättre själv eller för att få mig i underläga och på så sätt vinna poäng. dessvärre funkade det inte på mig och jag spelade iskallt och sa bara "nej du har fel såhär är det" när han tyckte att min 5 timmars tenta var superlöjligtenkelt eller berättade för mig hur omogen jag var.

När inga av hans kep fungerade blev han frustrerad och ringde mig på fyllan och bara "Jag tycker om dig jag vill va med dig bla bla bla" precis som jag hade trott. Jag sa bara att han måste hitta sig själv, börja va sig själv innan jag skulle bli intresserad och att jag inte kände något för honom.

Fortfarande idag händer det att han ringer och drar en rövare jag vet inte varför men jag har min teorier och utan att vilja låta självgod så tror jag det är för att han vill ha mig men inte kan få mig.

Om man bara är sig själv från början...

Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0