Juldagen

Istället för min vanliga rutin då jag vaknar sent, tar ett långt bad, gör mig redo för årets utgång och går ut och trängs med alla andra myndiga stockholmare. Så vaknade jag tidigt packade min bräda och gav mig ut på stan med S och E för att köra lite "urban riding"

Vi började med att bygga ett hopp i en trappa vid kungsholmensgymnasium..dock gick det inte att göra så mycket i det då det var ett ganska smalt utrymme och man hade 1 meter i landningen innan man åkte in i en vägg. Men vi filmade några misslyckade hopp och gick vidare. Vi försökte hitta nån form av "handrail" men det fanns inte riktigt nått bra ställe eftersom mycket av snän hade smält, vi hittade dock en lekpark som vi lekta i ett tag.

Efter en lunch på mcdonalds med mycket skämt om opassande saker åkte vi ut till bromma och en snötäckt parkering. Där knöt vi fast snören bak på bilen, pumpade hög musik och sedan turades vi om att åka på våra snowboards bakom bilen. Detta kan vara bland det roligaste någonsin...Vi filmade lite och ramlade lite. Nästa gång vill vi bygga en kick och ta fart med bilen och sen köra på den. citerar min vän S: "Det är bara åka upp och sen landa"

Allt som allt var det en riktigt rolig dag och det kändes som att man var 6 år igen när pensionärer kom fram och frågade vad man gjorde och svaret blev "vi leker bara lite"

Dock så resulterade dagen i en knäckt bräda, en sprucken och överkörd bräda.


S och E bygger hopp på Kungsholmen

Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0