Ska vi gå ut?

Är det bara jag som tröttnat på sockholms uteliv? Allt känns så förutsägbart. Jag har varit på långt ifrån alla ställen men det känns ändå som att man vet vad som väntas av varje ställe. Är det kanske att jag hamnat i den åldern att jag riktigt inte ännu kan uppskatta att sitta ner på nått fancy ställe och se uppklädd och sofistikerad ut och jag kan inte heller längre uppskatta allt för extrema indie ställen där folk inhandlat sina kläder på myrorna och det ibland är svårt att skilja tjejer från killar. Jag vill aldrig mer gå till en klubb som har en liten skylt vid dörren som berättar för mig hur jag ska se ut och uppträda, det är bullshit!

Jag vet i och för sig inte vad jag söker. Dom bästa kvällarna har nästan alltid uteslutet varit med goda vänner, är man ute med ett roligt gäng spelar det nästan ingen roll vart man är. Förutom den gången jag hoppade in i en limo och hamnade i en gymnastiksal i sollentuna!? Där kunde jag ha fått festa med hela kungahuset och inte varit nöjd.

Kommer ihåg när man var yngre och smet in på barer och längtade tills den dagen man hade ett giltigt leg. Allt man gjorde var att gå på hemma fester, och hemmafesterna var lika svåra att hitta då som nu. För visst längtar man lite efter en hemma fest, fast inte med smuggelsprit och spyor utan roliga människor och bra blandning med killar och tjejer ;)

Jag tror att jag tröttnat på Stockholms uteliv för att man måste tillhöra ett fack på nått vis, vara på ett visst sätt och klä sig på ett visst sätt. Nu har jag nog fått för mycket stockholm på ett tag och efter lite festande med bönder och prasselbyxor kommer jag längta efter att få klistra på ögonfransarna och lådsas passa in.



Chitchat
Postat av: Jennifer

Hjärtat, Sollentuna var the shit!

2010-01-03 @ 00:31:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0