Länge sen

Fick för mig att rensa i min email inkorg och då jag haft min email sen 2002 fanns där mycket att hämta!

Hittade super gammla mail från konståkningstjejerna där man bara skriv till varandra och frågade om man skulle till träningen och hur man mådde. Men skrev bara för att skriva nått typ. Lite som dagens facebook fast på mail.

Sen hittade jag tusen kjedjebrev från folket i musikalklassen där man skickade runt listor man skulle fylla i om varandra och "lycko mail" man skulle skicka vidare. Dessutom massa sånnna till och från killarna i paralell klassen som man pratade jätte mycket med över internet men inte riktigt vågade gå all in med i skolan för man va lite blyg på den tiden, men som man efter ett tag blev bra vän med och gick på Idol men och införde att man ska skrika högst. Jo det är sant det va jag som införde det..


Hittade min audition kallelse till Teater Accent. Kommer ihåg att jag va så nervös och övade text med Jonas i skolan och träffade Nina och sa att jag nog inte kommer komma in. 4 år senare koreograferar jag stora musikalproduktionen och kör även roll. Det hade jag aldrig trott.

Lite mail från LKD och sista tiden där som inte var sådär överdrivet kul, mest massa ledset om det inte hade varit för alla fina människor jag dansade med <3

Mail från mina mailbuddies i USA. Jag hade en som hetter Earl och va skitsnygg, han utbildade sig till lärare så när jag började på VRG och nästan all undervsning va på Engelska så hjälpte han mig med mina home assignments haha!
En annan heter Nathan från Chicago, honom har jag kontakt med än idag. När vi lärde känna varandra för 5 år sen så va han en kåt tonåring som spelade trombon. Nu är han gift och högt uppsatt i US army, befinner sig i Afghanistan. Han brukar alltid prata om att han har massa top secret stuff to attend. Vi brevväxlade på riktigt ett tag, alltså riktiga brev. Jag luktade alltid på breven och tänkte att han va sjukt nära men ändå så långt borta. Han sa alltid och säger fortfarande "What's up kid?"

Massa mail från den tiden jag spelade in film, men inspelningsplats och tider. Teamet möttes på södra station och fick ta tåget ut till upplandsväsby för att bilen hade gått sönder och den andra bilen behövdes till all utrustning. Så kom vi ut till ett öde hus mitt ute och där spelade vi in. Efter det så gick vi och fikade och regisörren Mikis bjöd.

HAHAHA hittade precis ett reklammail från en kille med samma namn som Handels, måste fråga om det är han! haha

Mail där jag mailar med rektorn på den franska dansskolan jag åkte till sommaren 2006 och han ursäktar sin dåliga engelska och berättar att jag är välkommen. Det va häftigt. Jag va ensam i ett främmande Nice och dansade 6 timmar om dagen. Om kvällen drog jag omkring, hängde på stranden lite osv. Jag blev även förföljd, sen träffade jag en svenska sista dagen som hjälpte mig att köpa tågbiljetter till Loyn. Så rullade jag in när klockan slog 00.00 och hade ingenstans att sova, staden var öde och jag visste inte vart min buss skulle gå nästa morgon. Så jag tog mine norma väska och började vandra...så blev jag förföljd av en bil. Frågade två unga åt vilket håll busstationen låg och dom pekade. Så fortsatte jag vandra och bilen fortsatte följa efter mig. Precis när jag trodde att det var kört och att jag skulle dö komer domunga tillbaka och berättar att det är farligt att vara ensam och att jag får följa med dom. Än idag anser jag att dom räddade mitt liv. Dom hjälpte mig med allt resten av den resan, jag bjöd dom på frukost och dom vinkade av mig på bussen. Jag älskar att bli avvinkad, man känner sig omtyckt. Vi har haft mailkontakt sen dess. Ska nog dra iväg ett mail nu.

Finaste Jonas har mailat mig ett recept på "världens goaste nektarinpaj"

Mail från Erland i jak som säger att jag får komma och åka med dom. Jag ville höras av på telefon han insisterade att få allt på mail. vilket är otroligt kul nu i efterhand om man känner Erland! Mail om Kittelfjäll. ojojojdå,,,

Ett mail där Robin önskar mig ett gott nytt år..trots allt.

Facebook registration confirmation 2007-05-05

Tänk vad mycket som kommer tillbaka när man rensar i inkorgen och hittar gammla namn och hälsningar.




Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0