10 år sen

Idag träffade jag en vän från lågstadiet i simhallen. Det var 10 år sen jag gick i fyran och bytte skola från där jag bor till konståkningsskolan inne i stan. Jag föreslog en reunion och några timmar senare fick jag ett mail på FB från en annan lågstadiekompis. Det som hände var att jag drog från hålan vi bor i in till storstan och alla andra blev kvar, så alla andra fortsatte umgås och vara vänner och gå i samma skola förutom jag. På den tiden så fanns inte internet på samma sätt så skulle man hålla kontakten va man tvungen att ringa hem till varandra. Efter ett tag rinner ju sånnt ut i sanden...

Det finns så många minnen med dessa tjejer, Ö och jag tävlade alltid i alla sporter på skolan och vi va alltid med i skollagen och spelade fotboll med killarna på rasten. Dessutom dubbeldejtade vi när hon va ihop med A och jag med V :)

S var min bästa vän då, vi hade ett speciellt sätt att skriva våra namn på så att vi hörde ihop, dessutom hade vi ett eget sätt att hälsa på (som inkluderade att vi öppnade en fejk läsk). Jag kommer ihåg att vi satt hemma hos henne och hon lärde mig rita spindlar.

A bodde granne med mig. Hon och jag va alltid ute och cyklade eller lekte i gungorna på gården. Vi dubbeldejtade också, vi va ihop med varsinn tvilling i klassen P och D. Dom bodde också på våran gård så en dag va vi ute och åkte rullskridskor alla 4a och så sadde vi oss på en busshållsplats. Där frågade vi chans på varandra, och då menar jag alla "P: S får jag chans på dig? S: Ja det får du. P: Okej då är det din tur. S: P får jag chans på dig? P: Ja" Och så va man liksom ihop och inget ändrades utan vi klättrade i träd och lekte tjuv och polis som vanligt.
Det va typ mest vi som hängde men sen fanns det några fler tjejer.

E bodde långt ute i skogen och jag brukade va hemma hos henne och kolla på film. E va bästa vän med J och hon hade en lekstuga på sin tomt och det va skithäftigt. Så där brukade vi leka. Tyvärr slutade det väldigt dåligt med dessa tjejer. För alla mina lågstadievänner började i samma klass som min dåvarande bästa vän Je på högstadiet. Je blev väldigt bra vän med J och ett tag va det Je och J mot mig men det slutade med att Je och J började bråka och så började jag bråka med J för det va det naturliga alternativet och så började E bråka med mig för de också va det naturliga alternativet. Jag hoppas dock att gammalt bråk som jag inte ens minns hur det började eller vad det va om kan glömmas bort efter flera år och att man kan skratta åt det och vara trevliga mot varandra.

Det finns så mycket minnen som säkert har försvunnit också och det vore så kul att sätta sig ner med alla och bara prata om lågstadie tiden, kanske minns dom massa saker som inte jag kommer ihåg? Vissa av dessa tjejer gick jag till och med på dagis med!

Hoppas vår reunion blir av, är nyfiken på vad alla har gjort alla dessa år och vad dom gör nu och hur vi skulle funka ihop. Och kanske till och med att jag skaffar nån vän som faktiskt bor där jag bor efter som jag inte har några sånna kvar. Tänk vad mycket som har hänt på 10 år!

Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0