Dålig date, känn dig träffad

Det finns bra och dåligt i allt; mat, fritidsaktiviteter, kurser på uni och män man träffar. Jag var med om en riktigt konstig/dålig date en gång.

Till att börja med är jag extremt morgontrött och jag uppskattar verkligen att få sova länge på morgonen, speciellt om jag inte har fått det på ett tag. Jag hade precis kommit hem från en lång resa när han föreslog att vi skulle ses. Visst tänkte jag och han frågade vad jag vill göra och jag sa att vi kunde ses i stan och hitta på nått eftersom vi bor på olika sidor om stan. Men nej nej han hade nått helt annat planerat. Han ville att jag skulle åka igenom stan och till andra sidan för att han tyckte att det skulle vara "mysigt att ta en promenad vid vattnet". Och jag försökte föreslå att vi skulle ses i stan men inte då. Efter ett tag gick jag med på det och frågade vilken tid ha ville ses, jag hade tänkt mig kanske 3-4 på eftermiddagen då det var sommar och så. Nix 11.00 ville han ses. Lilla gubben jag är inte vaken då förklarade jag, då får du se till att vara vaken kontrade han. 12.00 bestämde vi vid en mötesplats på andra sidan stan så jag var fortfarande tvungen att ta mig upp tidigt och åka tåg länge.

På stället så plockar han upp mig i sin flashiga bil och sedan börjar vi åka. Jag tänker att vi är påväg mot vattnet som han hade tjatat om. Vi körde runt ett tag och han stannade framför ett enormt vitt hus. "Här är vårt nya hus, och där är poolen och min privata ingång" Jahaja fint tänkte jag men udda. Så åkte vi vidare och jag såg vattnet och vi åkte rakt förbi vattnet och ut på motorvägen mot stan!! Vafan! Vart är vi på väg? Nä men nu tyckte han att en fika i stan passade. Jaha då har jag precis åkt igenom stan för att åka och titta på hans hus!?

Väl i stan kör vi runt lite till och han stannar bilen då det bli rött och pekar på slottet och berättar glatt för mig att "där ligger slottet". Jo tack jag vet jag har bott i stockholm hela mitt liv så jag vet. Vi åker vidare och han parkerar bilen på ett ställe och börjar gå. Vi kommer fram till ett ställe där man gör värnplikt och han förklarar att det är här han gör lumpen och att hästarna snart ska springa ut och att vi borde kolla på det. Öhhhh jag förklarar försiktigt att jag inte är någon vidare hästtjej. Och så går vi iväg och sätter oss på ett café efter typ 2 timmars bilkörande etc.

Väl på cafét tittar han på mig och frågar om jag inte ska ta upp plånboken. Typ som om jag hade trott att han skulle bjuda mig och stog och väntade på det. Jag blev helt chockad...jag tycker det är super akward redan med hela den, ska killen bjuda eller inte grejen, men att han typ anklagar mig för att ha tagit upp plånboken för sent...jag fick inte fram några ord.

Resten av fikat så satt han och spelade upp family guy klipp på sin mobil och skratade åt dom. När vi skiljdes åt så såg jag till att vi skulle åt helt olika håll.
Vi hade lite kontakt efter det, mest han som var på och ville ses och jag som gav honom bortförklaringar.

Han fick en andra chans 1 år senare då jag trodde att han kankse skulle vara annorlunda... jag kan ju säga att det gick över rätt fort.

Men man ska inte klaga på att jag blev en erfarenhet rikare och en man att bocka av i jakten på den perfekta.

Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0