"Live your dream"

Underligt hur folk uppfattar varandra i vissa lägen. Jag tror att jag lätt kan framstå som flirtig då jag har lätt för att vara social, mingla och bjuda på mig själv. Problemet är att jag har svårt att uppfatta vad jag själv utstrålar samt vad andra vill förmedla till mig. Det är lustigt hur folk tror att jag raggar och stöter på dem även fast jag bara är trevlig och mig själv.

Till exempel: hade redan skrivit om det exemplet kom A på ;P Så jag tar ett annat. Exempel: När jag gick i gymnasiet så hade jag en lektion med en kille. Man såg honom alltid sitta själv i korridoren etc. Som den vardaghjälte jag är så satte jag mig brevid honom en lektion, och så en till och så. Till slut börjar man ju prata då man måste göra det med sin bänkgranne, och så lite till och så lite till. Han var trevlig men väldigt blyg. Oche ftersom jag inte har problem med blygheten så berättar jag massa historier och pratar på som vanligt. Efter ett tag lägger han till mig på msn och pratar pratar pratar pratar mest om relationer och mina relationer. Jag fattar såklart inte vinkeln och säger at jag är ledig som en röd dag! Han pratar också med mig mer i skolan och vill göra massa saker hela tiden på alla raster och så. Och visst detta kanske är det vanliga jag gillar dig scenariot och det kankse inte är så dumt. Men det är så typiskt mig att inte fatta nått då alls. Sen på en skolavslutning har han köpt en present till mig. Det roliga är att han har köpt en väldigt dymbolisk present, något som jag pratat om ganska mycket, något som jag ville börja göra för att impa på killen jag tyckte om då, som han inte hade någon aning om!

Nu i efterhand kan jag nog se lite tecken på att jag kanske verkade intresserad då jag en dag valde att sätta mig brevid honom och langa diskutioner..och att jag borde ha fattat att han va intresserad. Och det är det jag menar..jag försstår aldrig hur jag uppfattas och jag uppfattar nästan aldrig vad killar menar.

Typ en vän "okej han raggar så uppenbart på dig!!"  Ledsen hade ingen aning. Trode vi stog och hade en vuxen konversation.

Jag kan tro att det är för att jag är ganska ouppmärsam på saker....när folk ser en kille med stora fötter ser inte jag dom, eller en tjej med jätte litet huvud osv. Detta i sin tur kan vara ett resultat av att jag aldrig har mina glasögon på mig och jag ser väldigt dåligt :P

Men vem vet egentligen...Men ska komma ihåg att vara mer uppmärksam på andra och på mig själv.

Chitchat
Postat av: Alex

Men favvo, ett par inlägg längre ner står det att du drog på charmen och ner urringningen när du såg honom? Lite självförvållat?

2010-01-07 @ 22:01:58
Postat av: S

Fan vad skön jag är som redan skrivit om detta..men det är det jag menar att jag inte fattar hur jag upfattas för det börjar med att man ska charma lite tills man glömmer bort det och blir vanlig igen och se så händer det! MAn måste täbnka på vad man gör hela tiden

2010-01-08 @ 12:58:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0