a one way ticket to the other side of the earth please

När nyårsafton var över så tänkte jag att nu finns det inget mer planerat, januari kommer bli en lugn månad. Tills jag kom på att jag faktiskt tackat ja till två avskedsfester och två födelsedagsfester. Dessa fester råkar också betyda väldigt mycket trubbel för mig.

Första festen är en avskedsfest hos en gammal vän. Jag är inte riktigt 100 på hennes gästlista men hon har nog med 99% säkerhet bjudit en kille jag halvt stalkade för ett par år sedan. Jag trodde att jag hade gjort det väldigt diskret tills en jag känner som också känner honom berättade för mig att han visste, att alla visste. Pinsamt.
Dessutom lär hon ha bjudit en kille som jag träffade en gång förra året och vi hade skit kul och hittade på massa olika hyss. Jag trodde allt flöt på bra, tills han visade att det inte gjorde det genom att inte svara alls på mina kontaktförsök, någonsin. Senast jag såg honom var på tunnelbanan och jag typ slängde mig ner på golvet för att han inte skulle se mig. Kul verkligen.
Och på toppen av allt så kommer hon säkert ha bjudit massa människor som jag har träffat förut för typ 4a år sedan och jag vet vilka dom är men dom kanske inte kommer komma ihåg mig och då kommer det antingen bli att det blir super akward om båda vet vilka varandra är men lådsas som inget eller att jag glatt hälsar och dom frgar mig "förlåt men känner vi varandra?" Tumme upp.

Andra festen är också en avskedsfest för en nära vän. Problemet denna gång är att jag kommer behöva möta en kille som jag vid ganska många olika tillfällen raggat på...utan lycka. Sist vi sågs var jag bara så trött på hela -man ska ragga lite mystiskt och inte för uppenbart- skiten så jag frågade honom rakt ut om vi skulle hångla haha. Han bara öhhh och jag gick. Så det blir en härlig reunion! Kommer behöva dricka ett par drinkar kan jag ju tala om. Denna fest är även lagt mitt på dagen så att grannarna inte ska bli störda. Senare samma kväll ska jag på den tredje festen.

Tredje festen är ett födelsedagsfirande för en av min närmsta vänner. I och med att jag kommer vara på en fest innan den festen som har hållt på i ett par drinkar och jag har lovat henne att vi ska gå ut och dricka goda drinkar så kommer denna natt sluta i ännu mer trubbel som jag kommer behöva undvika i framtiden. Precis vad jag behöver.

Fjärde festen är en födelsedagsfest för en annan nära vän. Han har bjudit massa människor. Det finns inget mer jag älskar än att komma på en fest med massa nya mäniskor och massa nya snygga killar. Men inte när högen av människor är förgiftad med en kille som jag har ett pinsamt förflutet med. Jag kan faktiskt inte skriva ut alla detaljer här för att det finns en väldigt hemlig faktor med denna kille som ingen vet om. Där emot har jag hånglat med honom och han ville (han med hjälp av mycket alkohol) väldigt mycket att det skulle hända något mer den kvällen jag var inte intresserad av den typen av händelse. Hemligt hemligt hemligt hemligt. Och nu är det sjukt pinsamt att träffa honom och typ men tjena på dig du! Kommer gå under jorden.

Så hur löser man detta problemet? Man ger sig ut på stan och shoppar kläder och skor till ett värde av 2 csn bidrag. Man vaknar också tidigt och går till simhallen och simmar massa längder och nu ger man sig ut på en powerwalk. Typiskt tjejer! Lovar att inte en ända av dessa killar kommer bry sig, reflektera över det, känna någonting. Hela denna situation kommer dock lära mig mycket och vid fest 4a kommer jag vara super rutinerad!

Fortsättning följer antar jag...


Chitchat
Postat av: Anonym

Wow! Grymt skön blogg! :D(y)

2010-01-03 @ 20:59:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0