Yesterday

Igår så va det fest 3 och 4a på schemat. Till att börja med så åkte jeg till min kompis M och vi handlade massa props för kvällen. Sedan åkte jag på min väns avskedsfest och det var en ganska lugn en, vi va lite nostalgiska och sådär men inga skandaler. Jag gick och åt på en såndär polkagris som man hänger i granen och en kille kom fram till mig och frågade hur lågt ner i halsen jag kunde ta den och om jag kunde "deep throata", och sen uppmanade han mig att ta den i munnen flera gånger. Väldigt knäppt eftersom samtalet innan jag hade med honom mest handlade om artighet och hans flickvän. Dessutom presenterade han mig som tjejen "som kan ta den i halsen" när hans vänner kom. Jag kände att mina försvarsförsök var helt värdelösa så jag gick där ifrån. Jag skulle ändå vidare på min kompis födelsedags fest.

Vi hade planerat alllt. Hennes bror skulle ta henne till södra station och där skulle vi kidnappa henne, ta med henne hem på lite tilltugg och drinkar och sen gå ut. Jag hade på mig en darth wadar kostym, M var utklädd till terrorist och L va en bonde vi hade hittat på en mack och tvingat med oss. Vi hade en bil som vi skulle kidnappa henne in i och så gick vi ut och ställde oss på plats, helt redo i fight position. Vi väntade ett tag och när hon inte kom så ringde vi hennes bror som meddelade oss att deras tåg var inställt så vi fick åka tillbaka till festen äta upp tilltugget och drinkarna. Det slutade med att jag fick kuta över medborgarplatsen som dartwadar och alla kuta efter och kidnappa henne utanför burger king istället. Men hon var lika gla ändå!

Sen gick vi till en bar och hängde och hade kul innan vi tog en taxi ner till STRAND. Där var det två olika, långa köer och vi trängde oss in i den kön vi trodde vi skulle stå i. Det visade sig att vi skulle stå i den andra. Så fick vi tränga oss där också...det gick förvånansvärt bra, bara lite blickar. Efter ett tags köande så blev min vän lack och började förhandla med vakten och så kom vi in.

Väl inne var det inte min typ av ställe. Dom flesta tjejerna hade sytt om mormors gardiner till nån klänning och andvänd mormors bordsduk till kjol. Alla killar såg likadanaa ut sådär tajta jeans, lång skjorta och glasögon. Musiken var bra ibland men mest va det sån musik som man bara kan stå och göra två juck åt höger till och sen två juck åt vänster. Ovärt. Jag bara stog och tittade på dessa människor och tröttnade genast på hela klubbmentaliteten. Man ska se ut på ett visst sätt för att vara på ett visst ställe och så ska man ragga, och dricka och dansa och börja skrika när en "populär" låt spelas. Och jag kan erkänna att jag också är så ibland...men igår stog jag verkligen och observerade detta beteende och kände att det var pinsamt.

Jag gick hem istället och sov lång in på nästa dag och bestämde mig för ett seriösare liv. För dom bästa stunderna nu för tiden är när man bara hänger med sina väner och pratar och skrattar och minglar lite. Inte när man står och fryser i en kö för att betala massa pengar för att komma in på ett hippt ställe och få tinituss av musiken.

Det värsta är att nästa helg kommer jag stå där inne och skrika åt nån snygg kille som egentligen bara är intresserad av en sak. Men babysteps, babysteps.

Chitchat
Postat av: Chris

"För dom bästa stunderna nu för tiden är när man bara hänger med sina väner och pratar och skrattar och minglar lite. Inte när man står och fryser i en kö för att betala massa pengar för att komma in på ett hippt ställe och få tinituss av musiken."

-True that!

2010-01-10 @ 20:06:13
Postat av: Alex

Haha,älskar att vi är på så samma våglängd allihop, jag tänkte precis skriva att du har preciiiis rätt!

2010-01-10 @ 21:36:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0