young is the new black

Att män tycker om yngre kvinnor är ingen nyhet, det verkar vara stora dilemmat för gifta kvinnor och ett ständigt återkommande tema i hollywoodfilmer. Men ska man behöva bli orolig när man är 20 år gammal? Jag har ett par vänner som alla har fallit för yngre tjejer...Det började med att en av dom var med en fyra år yngre tjej. Vi hade riktigt kul åt det, retates med honom lite osv även fast vi tyckte om tjejen. Hans killkompisar hade mest kul åt det och han kallades för peddo. Sakta men säkert så faller ena killkompisen efter den andra in i samma bana. Rätt som det är rör dom sig plötsligt i flock, mina 20 år gammla vänner och deras fyra år yngre flickor. Alla bästa vänner förståss. Påminner mig lite om ett av mina största skrattobjekt, när ett grabbgäng från örebro åker ner till Sunny Beach, träffar tjejgäng från Katrineholm festar och "busar" på stranden. Senare i höst så har dom reunion i någons stuga.

Iallafall så dejtar mina jämngammla killkompisar yngre tjejer och jag tyckte det var sjukt mysko i början (har vant mig). Det konstiga är att ingen skulle tycka det var mysko om jag dejtade en fyra år äldre man. The unwritten law of gender antar jag som är ett ämne helt för sig.

I början kännde jag mig, gammal, utbränd, utttöjd, hängpattig etc. etc. Men sedan insåg jag att hur gammal jag än bli så kommer det alltid finnas en fyra år äldre man för mig att sätta tassarna i och någon äldre kvinna som kommer avundas mig.

Ålder är bara en siffra...?


Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0