inget spelar nån roll, allt jag vill är att åka



Jag ler även fast det inte finns något att le för
Jag gråter och säger att tårarna är glädjetårar
Jag utstrålar självsäkehet när jag mest vill sitta gömd hemma
Jag skämtar för jag tycker att jag är ett skämt
Varje dag växer det svarta hålet
Varje dag försvinner en del av mig själv
Jag vill fylla hålet och bli mig själv igen
Jag vill le för att nått fint har hänt
Jag vill gråta av lycka
Jag vill utstråla självsäkerhet.
Jag vill skämta och skratta för att det är kul



Min kropp vill röra sig till musik
Jag vill känna att varje muskel lever
Jag vill känna mig som en fjäder, vinden ska enkelt kunna kidnappa mig
Jag vill finna tystnaden och lugnet, känna och lyssna
Jag vill ta på det abstrakta
Förmedla en känsla, få andra att känna, le, skratta
Glida fram enkelt, lätt, bara jag
Omvärlden är stilla, ser på
Ett löv som dansar sin sista dans, en snöflinga föds
upp ner upp ner, oändligheten är det som stoppar mig
Vinden i ansiktet, uppsatt hår och glitter
Vill visa vad jag kan, visa att inget är omöjligt. Tro.
För mig själv och mognaden
Tro på dig som tror på mig
Som alltid trott på mig
Som vet vad jag kan, som övertygat mig att jag kan
Än en gång
Som får mig att våga, släppa taget, utmana
Som torkar mina tårar, vars axel jag får luta mig mot
Som kämpar för mig
Som får mig att kämpa
Som lever sitt liv genom mig
Jag vill inte göra dig besviken, du har gett mig livet
du har gjort livet värt att leva
du finns där jag finns
du finns där för mig
som fortsätter ge mig ett värdigt liv
som finns
Jag tackar dig varje dag
Jag älskar dig, alltid och för evigt..


Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0