Smält snö

Jag älskar doften av smält snö, den är speciell och påminner om våren. Hur mycket jag än tycker om snö och vintersport så behöver vi inte all den snö vi har i Stockholm. Nu får det gärna bli vår. Jag tänker lager på lager med skinnjacka, solglasögon och tygskor. Sen känslan och ljudet av grus som inte hunnit städas bort från vintern och en glass på uteserveringen i kungsträdgården. I Schweitz va det typ vår, och då bodde jag ändå på 2000 m. Vissa dagar kunde jag vandra ner till coop i tjocktröja och sen sitta och sola utanför hotellet utan att frysa. Jag åkte i tjocktröja alla dagar förutom 2 också, underbart. Våren är så skön, alla människor tinar och man behöver inte ens svettas.


Chitchat

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0